شهید سلیمانی یک قهرمان فراملی و فرامنطقه ای است
کد خبر: 4026911
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴

شهید سلیمانی یک قهرمان فراملی و فرامنطقه ای است

امام جمعه رشت از سردار حاج قاسم سلیمانی به عنوان یک الگوی جهانی یاد کرد و گفت: حاج قاسم فقط متعلق به ایران و اسلام نیست و یک قهرمان فراملی و فرامنطقه ای محسوب می شود.

آیت الله رسول فلاحتی امام جمعه رشت

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت الله رسول فلاحتی، امروز، 17 دی‌ماه در خطبه های نماز جمعه شهر رشت، با اشاره به دشمنی استکبار جهانی و در رأس آن آمریکا و رژیم صهیونیستی با جمهوری اسلامی، اظهار کرد: بیش از 40 سال است که ملت ایران در مقابل تمام توطئه های استکبار علیه انقلاب ایستادگی می کند و روز به روز قوی تر می‌شوند.

امام جمعه رشت، هدف استکبار از برنامه ریزی های راهبردی علیه جمهوری اسلامی را از بین بردن نظام دانست و افزود: بعد از پیروزی انقلاب تا امروز دشمنان یک لحظه از اجرای اهداف شوم سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی خود در منطقه دست برنداشته اند تا به نظام ما ضربه بزنند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان، مذاکرات هسته ای را جلوه جدید دشمنی استکبار با نظام و ملت ایران دانست و تصریح کرد: غرب از طریق مذاکرات به دنبال تحمیل خواسته های استکباری خود بر ایران است و فقط به برجام هسته ای بسنده نخواهد کرد.

وی مقام معظم رهبری را سکاندار کشتی انقلاب دانست و عنوان کرد: با هدایت و درایت رهبر انقلاب و بصیرت و حضور در صحنه ملت ایران هرگز از خط انقلاب خارج نخواهیم شد و سازش با استکبار را نخواهیم پذیرفت.

آیت الله فلاحتی، با اشاره به تلاش دشمنان برای ناکارآمد نشان دادن نظام اسلامی، بزرگنمایی مشکلات داخلی و تزریق ناامیدی در مردم، اضافه کرد: دشمن از قدرت ایران هراس دارد و لذا تلاش می کند هویت و ماهیت و فرهنگ ایرانیان را بگیرد.

وی در ادامه از سردار حاج قاسم سلیمانی به عنوان یک الگوی جهانی یاد کرد و گفت: حاج قاسم فقط متعلق به ایران و اسلام نیست و یک قهرمان فراملی و فرامنطقه ای محسوب می شود.

امام جمعه رشت، با بیان اینکه دشمنان اسلام و انقلاب حتی از اسم و تصویر و تندیس سردار سلیمانی نیز هراس دارند، خاطرنشان کرد: از این پس ایران اسلامی یکپارچه سلیمانی است.

وی واقعه کشف حجاب را نشان دهنده عدم پایبندی پهلوی به مبانی دینی و ملی ایرانیان دانست و اضافه کرد: زنان ایرانی همواره به عفاف و حیا و حجاب شناخته می شدند و بعد از انقلاب زمینه فعالیت بانوان در عرصه های مختلف علمی و فرهنگی و اجتماعی و سیاسی و حتی ورزشی با حجاب اسلامی فراهم آمد.

نماینده ولی فقیه در گیلان، حضور حماسی ملت ایران در مراسم تشییع شدا را نوعی تجدید عهد و میثاق با آرمان های انقلاب دانست و بیان کرد: خون شهدا همواره مایه عزت و اقتدار جمهوری اسلامی بوده و امروز نیز مراسم تشییع شهدا بسیاری از نقشه های دشمنان را نقش بر آب کرده است.

انتهای پیام
captcha